Mian vendita articoli da regalo a Roma
I pittori Ambulanti
I pittori Ambulanti o Itineranti - Peredvižniki  da Wikipedia, l'enciclopedia libera brevi note a cura di Francesco Mian I Peredvižniki (in russo: Передвижники ovvero gli Itineranti o Ambulanti, fu un gruppo di artisti realisti russi che protestarono contro le restr...
ambulante_2015-02-03_11-17-17.jpgI pittori Ambulanti o Itineranti - Peredvižniki 

da Wikipedia, l'enciclopedia libera

brevi note

a cura di Francesco Mian

Peredvižniki (in russo: Передвижники ovvero gli Itineranti o Ambulanti, fu un gruppo di artisti realisti russi che protestarono contro le restrizioni accademiche e che formò una cooperativa che evolvette nella società per mostre itineranti nel 1870, chiamata anche "Compagnia delle esportazioni di arte itinerante".

Storia

La società si formò nel 1870 a San Pietroburgo per un'iniziativa di Ivan KramskojGrigorij MjasoedovNikolaj Ge e Vasilij Perov durante le lotte tra l’avanguardia artistica del paese per gli ideali democratici contro il centro ufficiale dell'arte ovvero l'Accademia Russa di Belle Arti. Un altro obiettivo di questa iniziativa, fu quello di far uscire l'arte dai grandi centri e di diffonderla nelle campagne, nelle piccole località, con la speranza di educare il popolo alla estetica elevandolo socialmente.

La società diffuse le tradizioni dell'arte degli artisti una società capitanata da Kramskoj che divenne il leader anche della nuova associazione.

Gli Ambulanti furono influenzati dalle visioni pubbliche ed estetiche di Vissarion Grigorevič Belinskij e Nikolaj Gavrilovič Černyševskij. Dal 1871 al 1923 la società organizzò 48 mostre itineranti a San Pietroburgo eMosca, dopo che furono passate a KievCharkivKazan'OrëlRigaOdessa e altre città.

Se la scintilla artistica iniziale fu quella della ricerca delle radici popolari e nazionali, e quindi prevalentemente di derivazione romantica, gli ambulanti subirono vari influssi e i pittori passarono da un'arte di genere sullo stile della scuola di Düsseldorf, ad una forma espressiva carica di rivendicazioni sociali e morali. Come artisti realistici mostravano diverse caratteristiche della vita sociale, spesso con intenti critici. La loro arte non mostrava solo la povertà ma anche la bellezza folcloristica di quello stile di vita; non solo la sofferenza, ma anche la forza d'animo e fisica dei soggetti. Nell'arte dei Peredvižniki c'era la risoluta condanna dell'ordinamento autocratico russo; il movimento per l'emancipazione del popolo russo fu visto con partecipazione (The Arrest of Propagandist; Refuse from Confession; Not Expected di Il'ja Efimovič Repin). Il più importante aspetto nella loro arte fu la vita sociale ed urbana, e in seguito la raffigurazione della gente nell'arte storica (The Morning of the Execution of Streltsy di Vasilij Ivanovič Surikov).

La società dei Peredvižniki durante la sua fioritura (1870-1890), si sviluppò ampliando il suo raggio d'azione e favorendo la naturalezza e la libertà delle immagini. In contrasto con la tradizionale tavolozza scura del tempo, loro scelsero più libertà e una più grande e luminosa gamma di colori. Nei loro quadri mirarono alla naturalezza e a dipingere relazioni tra persone nel loro contesto.

La società unì la maggior parte dei talenti artistici del paese, tra i Peredizhniki ci sono artisti dell'UcrainaLettonia e Armenia. La società mostrò così i lavori diMark Antokol'skijVasilij Vasil'evič Vereščagin e Andrej Petrovič Rjabuškin. Importante per lo sviluppo di questa società fu il critico Vladimir Vasil'evič Stasov ePavel Michajlovič Tret'jakov che mostrò i lavori dei Peredvižniki nella propria galleria e fornì materiale e supporto morale.

L'autorità e l'influenza pubblica degli Ambulanti crebbero e l'autocrazia dovette fermare le iniziali tattiche di cacciata e tosatura dei membri di questa società. Furono fatti dei tentativi per controllare le loro attività, e sollevare il valore ormai caduto dei lavori sanzionati dall'Accademia di Belle Arti. Dagli anni novantanell'Accademia fu inclusa anche l'arte dei Peredvižniki mostrando come aveva influenzato l'arte scolastica nazionale.

Al cominciare del XX secolo i Peredvižniki iniziarono a perdere la loro profondità di riflessione della vita. Molti artisti confluirono nel movimento socialista e nell'arte e nella cultura sovietica, portando il realismo tradizionale del XIX secolo nel Realismo socialista.

Nel 1898 la loro influenza fu rimpiazzata dalla rivista Mir iskusstva, che avanzava le nuove e moderne tendenza dell'arte russa.

La quarantottesima mostra dei Peredvižniki nel 1923 fu l'ultima, molti dei membri di questa società entrarono nella Associazione degli Artisti Rivoluzionari Russa, che abbracciava in parte la tradizione dei Peredvižniki.

The painters Peddler or Itinerant - Peredvizhniki
from Wikipedia, the free encyclopedia
 
short notes
 
by Francesco Mian
 
The Peredvizhniki (Russian: Передвижники or Itinerant or Peddler, was a group of Russian realist artists protested against the restrictions and academic who formed a cooperative that evolved in society for traveling exhibitions in 1870, also called "Fellowship of exports of traveling art ".
 
History
 
The company was formed in 1870 in St. Petersburg for an initiative of Ivan Kramskoj, Grigory Mjasoedov, Nikolai Ge and Vasily Perov during the struggle between the avant-garde art of the country to democratic ideals against the official center of the art or the Academy Russian Academy of Fine Arts. Another objective of this initiative was to bring out the art from the great centers and to spread it in the countryside, in the small town, with the hope of educating the people to the aesthetic elevating him socially.
 
The company spread the traditions of a society of artists led by Kramskoj who also became the leader of the new association.
 
The Peddler were influenced by the public and aesthetic views of Vissarion Grigorievich Belinsky and Nikolay Chernyshevsky. From 1871 to 1923, the company organized 48 exhibitions in St. Petersburg eMosca, after they were passed in Kiev, Kharkov, Kazan ', Orel, Riga, Odessa and other cities.
 
If the spark was that initial artistic research of national and popular roots, and then mainly derived romantic, street vendors suffered various influences and painters went from an art genre in the style of the Düsseldorf school, to a form of expression charge claims social and moral. How realistic artists showed several features of social life, often with critical intent. Their art is not only showed the poverty but also the beauty of folk that lifestyle; not only suffering, but also the strength of mind and physical health of individuals. In the art of Peredvizhniki there was resolute condemnation order autocratic Russian; the Movement for the Emancipation of the Russian people was seen with participation (The Arrest of Propagandist; Refuse from Confession; Not Expected on Ilya Repin). The most important aspect in their art was the social life and urban, and later the representation of the people in the art historical (The Morning of the Execution of Streltsy by Vasily Surikov).
 
The Society of Peredvizhniki during its flowering (1870-1890), developed by expanding its range and favoring the naturalness and freedom of the images. In contrast to the traditional dark palette of the time, they chose more freedom and a greater range of colors and light. In their paintings were aimed at natural and paint relations between people in their context.
 
The company joined the majority of the artistic talents of the country, between Peredizhniki there are artists of Ukraine, Latvia and Armenia. The company showed that jobs Dimark Antokolsky, Vasily Vereshchagin and Andrei Petrovich Rjabuškin. Important for the development of this society was the critic Vladimir Stasov ePavel Mikhailovich Tretyakov showed that the work of the Peredvizhniki in their gallery and provided material and moral support.
 
The authority and influence public Peddler grew and autocracy had to stop the initial tactics ouster and shearing of the members of this society. Attempts were made to control their activities, and raise the value of the work now fallen sanctioned by the Academy of Fine Arts. Since the novantanell'Accademia was included also the art of Peredvizhniki showing how he influenced the art national school.
 
At the start of the twentieth century the Peredvizhniki began to lose their depth reflection of life. Many artists came together in the socialist movement and Soviet art and culture, bringing the traditional realism of the nineteenth century in the Socialist Realism.
 
In 1898, their influence was replaced by the magazine Mir iskusstva, advancing new and modern trend of Russian art.
 
The forty-eighth exhibition of Peredvizhniki in 1923 was the last, many of the members of this society entered the Association of Russian Artists Revolutionaries, which covered part of the tradition of the Peredvizhniki.